Datum objave: 15. svibnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Međunarodna razmjena za održivost: Erasmus+ projekt Learn Sustain

Kaštel Stari, 12.–16. svibnja 2025.

Naša škola s ponosom ugošćava petodnevni međunarodni susret u sklopu Erasmus+ projekta Learn Sustain (Ključna aktivnost 122), okupivši učenike i učitelje iz partnerskih škola: Nyíregyházi Tankerületi Központ SC1001 iz Nyíregyháze (Mađarska) te Gimnazije Nordenham iz Nordenhama (Njemačka).

Tijekom boravka, od 12. do 16. svibnja 2025., sudionici prolaze raznovrstan program edukativnih, kulturnih i terenskih aktivnosti usmjerenih na teme održivog razvoja, inkluzije i međukulturne suradnje.

Susret je otvoren svečanim prijemom i pozdravnim govorom ravnateljice škole, uz predstavljanje škola partnera i obilazak domaće škole. Uslijedile su tematske radionice: logoterapija kao pristup inkluziji, te radionica posvećena Cilju održivog razvoja 16 – mir i pravda.

U danima koji slijede, učenici i nastavnici sudjeluju u brojnim aktivnostima koje povezuju učenje, kulturu i prirodu:

  • Kulturološki izleti u Trogir, Tvrđavu Klis, Split i Šibenik – UNESCO-ve lokalitete – približavaju gostima bogatu povijesnu i kulturnu baštinu našeg podneblja.
  • Radionice o održivosti uključuju teme kao što su rodna ravnopravnost (SDG 5), zdravlje i dobrobit (SDG 3), uloga pčela u ekosustavu te izrada održivih proizvoda u suradnji s učeničkom zadrugom.
  • Job shadowing (promatranje nastave) omogućilo je razmjenu iskustava i inovativnih nastavnih metoda, poput gamifikacije i korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju.
  • Izlet u Nacionalni park Krka i Sokolarski centar u Dubravi naglašava važnost očuvanja prirode i upoznavanja s nematerijalnom kulturnom baštinom.

Poseban naglasak stavljen je na kreativno izražavanje kroz brojne radionice i simboličnu ekološko-edukativnu aktivnost “Vrt prijateljstva”, koja naglašava važnost prijateljstva, ekologije i međunarodne suradnje.

Ova Erasmus+ mobilnost ne obogaćuje samo živote učenika i učitelja, već ima i snažan pozitivan učinak na lokalnu zajednicu:

  • Promocija lokalne baštine i identiteta – Gosti iz Mađarske i Njemačke upoznaju kulturna i povijesna blaga Kaštela, čime je grad dodatno promoviran kao destinacija međunarodne suradnje i kulturnog turizma.
  • Razvoj ekološke svijesti – Aktivnosti vezane uz zaštitu okoliša, zdravlje i dobrobit potiču učenike da preuzmu aktivnu ulogu u zaštiti prirode.
  • Profesionalni razvoj nastavnika – Razmjena iskustava i metoda rada između domaćih i inozemnih učitelja doprinosi unapređenju lokalnog obrazovanja.
  • Obogaćivanje nastavnog procesa – Sudjelovanje u međunarodnim timovima potiče razvoj jezičnih, socijalnih i prezentacijskih vještina učenika.
  • Suradnja s lokalnim institucijama – Uključivanjem Muzeja Grada Kaštela, restorana, nacionalnih parkova i kulturnih lokaliteta, projekt osnažuje suradnju škole i lokalne zajednice, otvarajući prostor za buduće zajedničke inicijative.

Ovakvi projekti dugoročno pozicioniraju školu kao središte obrazovne i društvene inovacije te inspiraciju za održivi razvoj u zajednici. Zahvaljujući programu Erasmus+, otvaraju se vrata nezaboravnim iskustvima, novim prijateljstvima i učenju koje nadilazi učionicu – jer održiva budućnost počinje suradnjom.

 

 

 

Pročitajte još

Međunarodni projekt Čitam sebi, čitam tebi 4

Međunarodni projekt Čitam sebi, čitam tebi 4

Međunarodni projekt Čitam sebi, čitam tebi 4         Učenici  3. a i 4. b razreda sudjelovali su ovu školsku godinu u međunarodnom projektu Čitam sebi, čitam tebi 4. Cilj projekta je napredovanje učenika u razvijanju čitalačkih vještina, aktivnom slušanju,...

Podjela svjedodžbi

Podjela svjedodžbi

Podjela svjedodžbi Podjela svjedodžbi učenicima od 1. do 7. razreda - 30. lipnja 2025. (ponedjeljak): - 8:00 sati smjena A - 9:00 sati smjena B - 8:00 sati PŠ Prgomet Polazak autobusa za 2.a i 3.a u 7:40, povratak autobusa u 8:35. Polazak autobusa za smjenu B:  iz...

Školsko prvenstvo u odbojci za osme razrede

U utorak, 10. lipnja, u školskoj sportskoj dvorani održano je prvenstvo u odbojci za osme razrede u mješovitoj konkurenciji. U natjecanju su sudjelovali učenici 8.a i 8.b razreda. Iako je ekipa 8.a razreda bila brojčano oslabljena, jer su igrali s jednim igračem...

Skip to content