Poslanje knjižnice

POSLANJE KNJIŽNICE

 

Školska knjižnica treba biti informacijski centar škole i mora zadovoljiti razne potrebe svojih korisnika. Također treba biti ugodno mjesto gdje će korisnici, tj. učenici i učitelji, ali i roditelji, rado dolaziti i korisno provoditi svoje vrijeme. Poslanje knjižnice temelji se na IFLA-inim i UNESCO-ovim smjernicama za školske knjižnice, Zakonu o knjižnicama, Standardu za školske knjižnice, Nastavnom planu i programu za osnovnu školu, Pravilniku o radu školske knjižnice te Konvenciji o pravima djeteta.

Knjižnica OŠ prof. Filipa Lukasa želi:

  • omogućiti slobodan pristup informacijama, biti informacijski centar škole,
  • biti privlačno mjesto za rad, igru i druženje,
  • biti kulturno središte škole (organizirati predstave, izložbe, susrete s piscima, itd.)
  • zadovoljiti potrebe korisnika obzirom na nastavni plan i program te kurikulum (promišljeno osmisliti i graditi zbirke s relevantnom građom),
  • promicati opću pismenost, poznavanje jezika, njegovati čitalačke navike,
  • razvijati informacijsku pismenost i kritičko mišljenje učenika,
  • poticati kod učenika želju za učenjem i istraživanjem,
  • pružati podršku u održavanju nastave,
  • utjecati na pozitivna mišljenja i stavove o knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi,
  • razvijati čitateljske sposobnosti učenika (posebnu pažnju posvetiti učenicima sa specifičnim poteškoćama u čitanju i razumijevanju),
  • osposobiti učenike za samostalno korištenje svih izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici,
  • odgajati i obrazovati aktivnog čitatelja spremnog za izvanškolsko i cjeloživotno učenje,
  • promicati ljudska prava i prava djece, promicati toleranciju, moralne i društvene vrijednosti (škola je mjesto nulte tolerancije na nasilje),
  • poticati ekološku osviještenost (promicati vrijednosti koje ističe program međunarodnih Eko-škola),
  • sudjelovati u osmišljavanju i provođenju aktivnosti kojima će se učenici baviti u slobodno vrijeme (igraonice, radionice, predavanja, filmoteka, klub čitatelja)
  • biti otvorena za promjene i novosti u odgoju i obrazovanju, novim tehnologijama i načinima učenja i poučavanja.

 

Knjižničar je stručnjak u području knjižničarstva i informacijske djelatnosti, pedagog i učitelj. S obzirom na zahtjeve suvremenog društva, trebao bi imati visok stupanj digitalne pismenosti, pa čak prema mogućnostima poznavati i neke naprednije digitalne vještine kao što su jednostavna izrada web stranica, obrada digitalnih fotografijarad u web okruženju i snalaženje s raznim online alatima i sl. Svojim primjerom knjižničar učenicima i kolegama treba biti uzor.

Treba biti stručan, objektivan i nepristran u pružanju usluga korisnicima, ljubazan, ugodan i pristupačan u komunikaciji, spreman na suradnju i timski rad. Knjižničar se mora neprestano stručno usavršavati i naučeno primjenjivati u svakodnevnom radu.

Ovakva knjižnica i ovakav knjižničar trebaju biti pokretačka snaga škole, osiguravatelji promjena i napretka sredine u kojoj djeluju te prije svega promicatelji znanja, vještina i sposobnosti u procesu cjeloživotnog učenja.

 

Skip to content