Učiteljica geografije i engleskog jezika, Tihana Bilić Drašković, sudjelovala je u programu stručnog usavršavanja u sklopu Erasmus+ projekta Learn Sustain (2024-1-HR01-KA122-SCH-000219111). Ciljevi sudjelovanja na Erasmus tečaju su unaprjeđenje nastavnih metoda i pedagoških vještina, razvoj digitalnih i jezičnih kompetencija te osnaživanje sposobnosti za rad u multikulturalnom i inkluzivnom okruženju.
Tečaj pod nazivom „Green Skills in Education: Towards a 2050 Zero Emission Society“ („Zelene vještine u obrazovanju: Prema društvu s nultom emisijom do 2050.“) održan je od 21. do 26. srpnja 2025. godine u Beču, u organizaciji Europass Teacher Academy. Na tečaju je sudjelovalo 14 polaznika iz različitih europskih zemalja – Cipra, Mađarske, Njemačke, Italije, Francuske i Poljske. Tečaj je vodila Sofia Chanioti iz Grčke, stručnjakinja s bogatim znanjem iz područja znanosti o okolišu, upravljanja otpadom i savjetovanja o održivosti. Ovaj tečaj imao je za cilj osnažiti učitelje za poticanje zelenih vještina učenika – razvoj ekološke osviještenosti, inovativnosti, poduzetništva i komunikacijskih vještina.
- dan:
Uvodno upoznavanje s ciljevima tečaja i ulogom zelenih vještina u kontekstu UN-ove Agende za održivi razvoj. Održana je grupna rasprava o tome kako škole mogu pridonijeti prijelazu na održivije društvo. Neki od načina obuhvaćaju integraciju ciljeva održivog razvoja u predmetne kurikulume, profesionalni razvoj nastavnika, aktivno uključivanje učenika i roditelja, suradnju s lokalnom zajednicom te uspostavu mehanizama za mjerenje napretka u ostvarenju ciljeva održivosti unutar škole. Sudionici su predstavili svoje škole i pristupe poučavanju održivog razvoja u svojim državama.
- dan:
Predstavljena je „Piramida zelenih vještina“ te su analizirane povezanosti između zelenih i vještina 21. stoljeća. Poseban naglasak stavljen je na poučavanje „tvrdih“ (stručnih) i „mekih“ (međuljudskih) vještina u kontekstu održivosti. To uključuje razmišljanje o održivom ponašanju, poštivanju bioraznolikosti, odgovornom odnosu prema resursima, korištenju ICT alata u održive svrhe, mjerenju ugljičnog otiska, izradi školskih vrtova, simulacijama i igrama uloga, pri čemu su polazište realni lokalni i globalni problemi.
- dan:
Upoznali smo se s metodologijom design thinking (dizajnersko razmišljanje) te njezinom primjenom u rješavanju izazova održivog razvoja. Naglašeno je pet koraka ovog pristupa kroz konkretne praktične primjere – postavljanje cilja, određivanje vremenskog okvira za njegovu realizaciju, praćenje procesa, procjena uspješnosti te faza nagrade u svrhu poticanja ekološke svijesti učenika.
- dan:
Rad na stvarnim izazovima održivosti kroz kreativno razmišljanje i emocionalno povezivanje s problemima iz okoline. U grupama smo istraživali i izrađivali prijedloge rješenja problema poput buke, otpada, prometa i nedostatka zelenih površina, uz snimanje kratkih videa na otvorenom koji su prikazivali trenutno stanje i predložene promjene.
- dan:
U praktičnoj radionici razvijali smo prototipe rješenja za poučavanje tematike održivosti u našim školama – konkretne prijedloge temeljene na idejama izrađenima prethodnih dana. Dan je zaključen refleksijom i povratnim informacijama sudionika te razmjenom osobnih predmeta koje su polaznici donijeli na tečaj, a više ih ne upotrebljavaju (primjer održivosti u praksi).
- dan:
Održana je evaluacija tečaja, podijeljene su diplome o sudjelovanju, a dan je zaokružen kulturnim aktivnostima i dodatnim međusobnim povezivanjem polaznika.
Sudjelovanje u ovom tečaju bilo je iznimno inspirativno te je pridonijelo proširivanju znanja i vještina iz područja ekološkog obrazovanja i održivog razvoja. Tečaj je potaknuo nove ideje za uvođenje i učestaliju provedbu aktivnosti u okviru redovne i izvanučioničke nastave. Također, bio je dragocjena prilika za razmjenu iskustava s kolegama iz drugih europskih zemalja te za upoznavanje različitih obrazovnih pristupa i kulturnih obilježja unutar Europske unije. Posebno iskustvo predstavljalo je upoznavanje znamenitosti i kulturne baštine predivnog Beča.